Domů Nemoci Příznaky Bolest zadního stehenního svalu

Bolest zadního stehenního svalu

Bolest zadního stehenního svalu je nepříjemná, leč není neobvyklá. Dost dobře ji znají běžci. Problém je známý i pod označením hamstringy. Tvoří je tři svaly – pološlašitý, poloblanitý a dvojhlavýsval stehenní. Všechny tři jsou na zadní straně stehna. Upínají se na sedací kost a dole pak na holenní kost a kost lýtkovou. Jejich stěžejním úkolem je pokrčení kolene a zanožení.

Proč zadní stehenní sval bolí?

Zranění zadních stehenních svalů patří k těm nejčastějším. Dojít k němu může de facto u jakéhokoliv sportu. Vůbec nejvíce asi u fotbalu, hokeje nebo rugby. Hodně na ně trpí i běžci. Hodně je myšleno, ⅔. Jde o typické poranění z přetížení. Vyskytuje se všude tam, kde je sprint, zrychlení a náhlé zpomalení anebo dochází k rychlé změně směru a skoku. Bohužel problém se zadním stehenním svalem se rád opakuje a stává se chronickým. Může za to i to, že postižení podceňují hojení zranění a neabsolvují rehabilitaci.

Když je zadní stehenní sval zkrácený

Když je zadní stehenná sval zkrácený, nedotknete se v předklonu prsty země. Takový sval je však zároveň i slabý. proto je zapotřebí tyto svaly posilovat a protahovat. Pomůže vám u toho zvedání pánve v poloze vleže, ruské zakopávání, zanožování na míči, holubička. Kromě posilování je důležité i protahování. Efektivní je cvik podobný cvičení baletek. Noha je opřená o lehátko ve výši pasu. Nejprve u toho nedělejte nic jiného než jen rovně stojte. V dalším kroku se předkloňte a snažte se co nejdále dosáhnout. Při cvičení se držte rovně, nehrbte se, nevytáčejte nohu do stran. Počítejte s bolestí. Velmi efektivní je pro protahování hamstringů i jóga. Ta vás ostatně naučí lépe vnímat své tělo. Jde rovněž i o nejbezpečnější cvičení, které můžete provozovat i doma. Může ji cvičit každý. Je vhodná i pro seniory nebo lidi se zdravotními problémy.

Bolest nataženého stehenního svalu

U nataženého svalu máte paradoxně pocit, že je ve skutečnosti zkrácený. Máte proto neustálou tendenci ho protahovat a masírovat, nicméně tím si nikterak nepomůžete. Jde o stažený sval, který se druhotně může zkrátit. Nepotřebuje protáhnout, potřebuje zlepšit celkové postavení páteře a zapojení svalů trupu. Nefunkční střed těla vede ke špatnému postavení pánve, nahrbení hrudní páteře, ohnutí směrem vpřed. Zadní stehenní svaly pak musí se vzpřimovači bederní páteře vše napravovat a vyrovnávat. Objevit se mohou i bolesti zad, napětí v bedrech a v zadní oblasti stehen.

Natržený zadní stehenní sval

K natržení zadního svalu se objevuje ponejvíce u jednorázových sportovců. Vliv na vznik takového úrazu má i počasí, přehřátí a chybějící rozcvička. Velmi často je prozradí nejen bolest, která postiženého nutí ustat v pohybu, ale i podlitiny, křeče, otok, zatuhlina, štěrbina.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here