Domů Reklamní články Jak v zimě předejít chřipce a nachlazení?

Jak v zimě předejít chřipce a nachlazení?

495

Zima je obdobím častých chřipek a nepříjemných nachlazení. Dá se jim však úspěšně předejít. V následujícím článku vás seznámíme s radami, které vám pomohou ve zdraví přečkat celou zimu.

Nemocná v posteli

1. Otužujte se

Otužování je prokazatelně účinným způsobem na zvýšení obranyschopnosti organismu. Velmi dobré je k tomu využít finskou saunu nebo kryoterapii, ale můžete se otužovat i v domácích podmínkách, kdy si každý den na závěr sprchování dopřejete 2 minuty pod chladnou vodou.

2. Pořádně se oblečte

Chcete-li úspěšně odolat nachlazení, chraňte především svoji hlavu, nohy a ledviny. Vaší běžnou výbavou zkrátka musí být šála, čepice, kvalitní obuv a teplý svetr.

3. Kvalitně spěte

Nikdy nezapomínejte na dlouhý a kvalitní spánek (vyzkoušejte doplňky stravy na spaní) . Unavené tělo je mnohem náchylnější onemocněním. Abyste byli zdraví, dopřejte si odpočinek.

4. Myjte si ruce

Stoprocentní ochrana před infekcí sice neexistuje, rozhodně ale nic nepokazíte, když budete dodržovat základní hygienická pravidla.

5. Změňte stravu

Pravidelná a pestrá strava je pro vaši imunitu to nejdůležitější. Den začínejte vydatnou snídaní, která vám dodá dostatek energie do začátku. Hladovění imunitě neprospívá. Také nezapomínejte na dodržování pitného režimu.

6. Pravidelně se hýbejte

Pravidelné sportování je prokazatelným předpokladem pro správně fungující imunitní systém. Pokud nepatříte zrovna mezi sportovce, zkuste aspoň svižné procházky. Díky fyzické aktivitě bude fit nejen vaše tělo, ale i mysl.

7. Používejte antibakteriální gel

Vždy u sebe noste lahvičku s antibakteriálním gelem. Ne vždy budete mít možnost umýt si ruce v koupelně, ale malou a skladnou lahvičku z drogerie můžete nosit neustále při sobě.

8. Zkuste probiotika

Přirozené bakterie, které se nacházejí ve střevech, mohou ovlivňovat schopnost těla bojovat s infekcí. Zkuste tedy přírodní probiotika, obsažená například v čaji Kombucha nebo kvašené zelenině.

9. Nepřetápějte

Pobyt v přetopených místnostech je v zimním období absolutně nežádoucí. Každodenní překonávání velkých teplotních rozdílů vede k častým nemocem a oslabení imunity.

10. Extra porce vitamínů

V zimním období je třeba dopřát tělu porci vitamínů navíc. Pokud nechcete hned sáhnout po doplňcích stravy, zařaďte do jídelníčku dvojnásobnou dávku zdrojů vitamínu C obsaženou v ovoci a zelenině.

TIP: Vyzkoušejte kvalitní odšťavnovače na zeleninu a ovoce značky Gorenje.

Sdílejte
Předchozí článekExacerbace
Další článekAvamys

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here