Domů Nemoci Kosti a svaly Osteoporóza a vápník v potravinách

Osteoporóza a vápník v potravinách

Osteoporóza, vápník a cvičeníVápník (Calcium) sice nedokáže zastavit postup osteoporózy, ovšem pokud je užíván v dostatečném množství, může přispět ke zpomalení rozvoje onemocnění. To platí zejména v případě, kdy příjem vápníku kombinujeme s příjmem vitamínu D a s pravidelným cvičením .

Obvyklá denní doporučená dávka vápníku na osobu je 800 mg. Nicméně pro účely prevence osteoporózy lékaři doporučují, aby rizikové skupiny (ženy před menopauzou) užívaly až 1000 mg vápníku na den, respektive až 1 500 mg vápníku na den (ženy v menopauze).

Přestože na trhu existuje celá řada preparátů, které vám pomohou zvýšit příjem vápníku do těla, obvykle není nutné si tyto přípravky kupovat a postačí vhodně doplnit váš jídelníček o mléčné výrobky (sýr a mléko). Pokud si tedy chcete zajistit včasnou prevenci osteoporózy, je třeba zařadit do vašeho jídelníčku jídla bohatší na vápník. Budete-li jíst 3 – 4 mléčné výrobky denně, významně zvýšíte váš denní příjem vápníku.  Nejlepšími produkty pro zvýšení příjmu vápníku do těla jsou mléko, sýr, jogurty a máslo. Tyto produkty obsahují také velké množství mléčného cukru (laktózy), který je nezbytný ke správnému vstřebávání vápníku v kostech.

Mezi další produkty, které obsahují hodně vápníku patří slunečnicová semene, ořechy a ryby. Pokud si dáte tuňáka, sardinky nebo lososa s dostatkem zeleniny a zapijete to pomerančovým džusem, který také obsahuje hodně vápníku, rozhodně vašemu tělu prospějete více, než když is koupíte v lékárně tabletky s vysokým obsahem vápníku.

Zařaďte vápník do vašeho jídelníčku ještě dnes a ušetříte si tak pozdější starosti s osteoporózou.

Sdílejte

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here