Domů Zdravý životní styl Pět Tibeťanů cviky video

Pět Tibeťanů cviky video

pět tibeťanůAlternativní léčebné metody se v současné době stávají stále populárnějšími. Jedním z fenoménů alternativní medicíny se i u nás stal soubor cvičení, které se podle svého původu jmenuje Pět Tibeťanů. Jedná se o kombinaci pěti speciálních cviků, které podle vyznavačů alternativního léčitelství vedou k uvolnění svalového napětí, zlepšují činnost krevního oběhu, dýchání, trávení a také žláz s vnitřní sekrecí. Správně provedené cviky nám navíc mohou pomoci ovládat stres a zachovat si kladný přístup k životu.

Co je Pět Tibeťanů?

Pět Tibeťanů je soubor pěti cviků, které k nám přišly z tibetského kláštera, ve kterém údajně mniši znali tajemství věčného mládí. Cviky mají přispět ke zlepšení různých oblastí lidského zdraví na základě práce s energetickými proudy v těle. Filozofie tohoto cvičení praví, že pokud budeme cvikům věřit, můžeme proniknout k vlastní podstatě, moudrosti a duchovní síle. Pokud se cviky provádí pravidelně, vedou k obnově fyzických sil a k regeneraci organismu. Cvičení pomáhá při zvýšení tělesné kondice, při protahování a uvolnění svalů a ovlivňuje také činnost funkčních orgánových soustav v lidském těle (trávení, dýchaní, hormonální řízení atd.). Během cvičení tedy dochází k regeneraci fyzických i psychických sil, což značně pomáhá v boji se zvládáním stresových okamžiků. O všech těchto možnostech se můžete přesvědčit sami, jestliže začnete „tibeťany“ pravidelně cvičit. Cvičení je časově nenáročné, avšak první účinky se mohou objevit až několik měsíců od chvíle, kdy s cviky začnete. Avšak pokud se u vás kýžené výsledky z cvičení neobjeví, nezoufejte. Z lékařského hlediska je totiž cvičení Pěti Tibeťanů považováno za jeden z účinných způsobů obnovy pohyblivosti páteře. Můžete se tak utěšit alespoň tím, že jste udělali něco málo pro zdraví vašich zad.

Jak cviky provádět?

Aby byly cviky účinné, je nutné dodržovat několik zásad. Cviky je možné provádět kdykoli během dne, avšak důležité je dodržovat jejich pravidelnost – sestava se cvičí denně a to minimálně 3krát. Nejlepší výsledky se však dostavují při denním opakováním každého cviku 21krát, což se pochopitelně při normálním denním shonu nedá stihnout. Cvičení se doporučuje praktikovat nejméně 3 hodiny po jídle, jinak se může objevit nevolnost. Cviky je nutné provádět pečlivě a soustředěně. Navíc by nás neměly nijak vysilovat, cvičíme je proto pomalu podle vlastního tempa. Důležité je také správné a hluboké dýchání.

První Tibeťan

Cviky První Tibeťan se provádí ve vzpřímeném stoji s patami u sebe. Rozpažte ruce tak, aby dlaně směřovaly k zemi. Pomalu se otáčejte kolem své osy v jednom směru, který si stanovíte (např. po směru hodinových ručiček). Cvik provádějte pomalu, aby se vám neudělalo nevolno. Během cviku dýchejte zhluboka, i po ukončení cviku je nutné takto dýchat, dokud se vám nepřestane točit hlava. Počet otáček můžete postupně zvyšovat až k počtu 21. Tento cvik zlepšuje celkovou energii.

Druhý Tibeťan

Druhý Tibeťan je cvik, který se provádí vleže na zemi. Ruce jsou podél těla, dlaně opět směřují dolů a nohy jsou natažené. Cvik začněte pomalým nádechem, během kterého zvednete nohy nahoru tak, aby nejlépe svíraly se zemí pravý úhel. Abyste nezvedali záda a pánev z podložky, přitlačte bradu na hrudník. Do původní polohy se vraťte se současným výdechem. Tento cvik posiluje svaly zad a břicha.

Třetí Tibeťan

Třetí Tibeťan slouží k posílení srdeční aktivity a k protažení svalů krku. Základní poloha je vkleče (mezi stehnem a bércem je pravý úhel) s nohama u sebe, špičkami ohnutými a zapřenými o zem a bradou na hrudi. Cvik opět zahájíme nádechem, pomalu zakláníme hlavu a trup a zároveň se opíráme napnutými pažemi o zadní část stehen. Ze záklonu se vracíme zpět do základní polohy spolu s výdechem.

Čtvrtý Tibeťan

Čtvrtý Tibeťan se začíná cvičit ze sedu, při kterém jsou nohy natažené a chodidla jsou od sebe vzdálena asi 30 cm. Bradu opět ponechejte na hrudníku a dlaně směřujte dolů k podlaze. Z této polohy pomalu s nádechem zaklánějte hlavu a zvedejte trup tak, aby bedra dosahovala co nejvýše. Kolena ohněte do pravého úhlu a došlapujte na celá chodidla. Vytvoříte tak jakýsi most, ze kterého se opět s výdechem vracejte do původní polohy. Při tomto cviku dochází ke stimulaci žláz s vnitřní sekrecí.

Pátý Tibeťan

Pátý Tibeťan se provádí z polohy, ve které cvičíme klasické kliky. Navíc se zapíráme o špičky nohou, které jsou napnuté. Tělo v této pozici visí dolů, avšak břicho se nedotýká podložky. Pomalu se nadechneme, hlavu skláníme na prsa a zadek se snažíme zvednout co nejvýš tak, aby nohy s tělem vytvářely podobu střechy (obráceného písmena V). S výdechem se opět vracíme do základní polohy. Účinky tohoto cviku jsou obdobné jako u předchozího.

Cviky video

Pět Tibeťanů cviky video

Další video

2 KOMENTÁŘE

  1. Dobrý den,cvičení 5Tibetanů je dost dobrý,ale já nemůžu cvičit most po něm mě zásadně bolí za krční páteří,měla jsem to hodně zablokované bylo to minulý rok,už to není tak hrozný jak to bylo,ale po mostě to cítím,tak ho cvičím v duchu anebo jiný jogový cvik nevím jestli to je správně,ale dělá mi to dobře,a fakt mi je líp po cvikách,líp zvládám práci mě je 36 let a už to cítím na sobě taky ten věk,ze začátku mi bylo špatně tak cvvičim od jedneho těd jsem na třech cvikách,cvičím každý ráno před snídaní a někdy tak v šest večer,cítím se líp,chodím rovněji nevím proč,ale chodím dávám si meditaci u toho cvíka a je to to nejlepší,myslela jsem,že zas přestanu,ale chce to vydržet tak už cvičím druhý měsíc pravidelně,až se sama divím že ráno se donutim cvičit,každý mi říká,ty jsi zhubla žejo,nezhubla jsem,ale chodim rovněji a břicho se mi zatáhlo nějak,ale příjdemi že nemusim dělat jiný sport tohle stačí bohatě a meditace jse hodně pozitivní věc.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here