Domů Zdravý životní styl Zdravá výživa Zdravé grilování

Zdravé grilování

grilováníTak už je to tu zase. Konečně nám nastává teplejší část roku a mnoho lidí toto období kromě jiného využívá i k posezení s přáteli a s tím spojeným grilováním. Na grilování jako takovém není nic špatného, pokud se budeme držet několika zásad. Zvlášť opatrní musíme být, pokud budou grilované potraviny s námi jíst i děti.

První věc, kterou musíme mít na paměti je, že maso musí být správně tepelně upravené. Tedy ne málo, což by znamenalo, že je v prosředku syrové a tudíž je pro naše zdraví nebezpečné. Maso ale nesmí být ani spálené, protože potom obsahuje karcinogenní látky. Zdravé není ani přímé grilování na roštu, protože dochází ke stékání oleje přímo do ohně, ten se pak přepaluje a vznikají karcinogenní látky. Vhodné je grilovat maso na alobalu nebo na specialních grilovacích táccích. Maso na grilování je dobré marinovat – stačí na 2 hodiny, ale lepší je to třeba přes noc. Udělat dobrou marinádu není nic těžkého – stačí trocha olivového nebo řepkového oleje, bylinky, koření. Maso určené dětem samozřejmě nekořeňte pálivým kořením. Maso naložené v marinádě vždy uchováváme v uzavřené nádobě v ledničce až do doby grilování.

A co na gril? Tradiční kuřecí či vepřové maso můžete obměnit grilovanou rybou (vhodné jsou sladkovodní i mořské), grilovanou zeleninou nebo maso-zeleninovými špízy. Pro děti je nejvhodnější kuřecí maso, ryby, zelenina, naopak nevhodné jsou uzeniny, klobásy nebo tučné maso.

Na závěr jeden recept na vyzkoušení:

Játrové špízy

Budeme potřebovat: vepřová játra, slaninu, sušené švestky, mletý zázvor, sůl, pepř.

Postup: játra nakrájíme na plátky, odpeckované švestky zabalíme do plátků slaniny. Na grilovací jehly pak střídavě napichujeme játra a švestky, hotové jehly osolíme, opepříme a posypeme mletým zázvorem. Potom pečlivě zabalíme do alobalu a zvolna grilujeme.

Sdílejte

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here